Lions Club Rauma Reimari

Leijonatoiminnan perusta

Leijonatoiminnan motto on: Me Palvelemme.

Klubi tekee  vapaaehtoistyötä yhtä hyvin lasten ja nuorten terveen elämän ja kehityksen turvaamiseksi kuin ikääntyneiden, perheiden, vammaisten ja muiden apua tarvitsevien tukemiseksikin.

Rauma Reimarin tärkein palvelun kohde on Rauma ja raumalaiset. Kohteina ovat mm. koulut ja päiväkodit, vanhainkodit ja palvelutalot, vammaiset ja näkövammaiset, lasten liikuntaharrastukset, kolmannen sektorin toimijat sekä maanpuolustus.

Klubin toiminta ei korvaa yhteiskunnan peruspalveluja, vaan vapaaehtoistyöllä annetaan apua kohteisiin, jotka jäävät julkisin varoin hoitamatta. Tämä apu voi olla pienille ryhmille tai yksittäisille ihmisille hyvinkin merkittävää.

Palvelemisen lisäksi autamme taloudellisesti. Rauma Reimari kerää varoja avustuskohteisiinsa järjestämällä erilaisia tapahtumia ja tempauksia. Meidän suurin varainkeräystapahtumamme on Rauman Silakkamarkkinat. Viime vuosina olemme järjestäneet Rauman Yrittäjien kanssa Rauman Joulumarkkinoita.

Paikallisen auttamisen ohella osallistumme myös kansallisiin ja kansainvälisiin katastrofikeräyksiin.

Varat ja varojen käyttö

Oman toimintansa pyörittämiseen tarvittavat varat klubi hankkii jäsenmaksuilla tai muulla tavoin jäseniltään ja ne rahat kulkevat oman tilinsä kautta. Samoin kaikki retket ja muut yhteiset tapahtumat kustannetaan klubilaisten omista varoista.

Tempauksilla ja muilla tavoilla kerätyt varat käytetään klubin eri avustuskohteisiin, joista on tällä sivustolla kerrottu erilaisia esimerkkejä.

Klubivirkailijat

Klubivirkailijoiden osalta on pyritty noudattamaan periaatetta, että jokainen hoitaa yhtä virkaa vain kerran.

Klubikokoukset

Klubikokouksiin kokoonnumme kerran kuukaudessa toimintakauden aikana elo-syyskuussa. Kuiviin kokousrutiineihin on pyritty tuomaan vaihtelua myös arpajaisin ja erilaisin kilpailuin.

Muutakin mukavaa

Kerran tai kaksi kertaa kaudessa järjestetään vapaamuotoisia tapahtumia silakkamarkkinoiden ja hallituksen vaihtokokouksen tiimoilta.

Lionstoiminta tarjoaa mahdollisuuden tutustua uusiin ihmisiin ja rakentaa ihmissuhdeverkostoja ja siten rakentaa henkistä hyvinvointia.

Yhteydenpito muihin klubeihin

Mukava asia lionstoiminnassa on yhteydenpito muihin klubeihin. Meillä on pitkät perinteet vierailuista Lions Club Merikarvian kanssa ja kummiklubimme LC Põlvan (Viro) kanssa.

Samoin olemme mukana aktiivisesti oman M-piirimme toiminnassa ja vaikutamme myös Suomen Lions-liitossa.

Oletko kiinnostunut tulemaan mukaan toimintaamme

Alla lomake, jolla voit kertoa olevasi kiinnostunut Rauma Reimarin jäsenyydestä